Recenze Rogue One – Star Wars story

Na začátku týdne se mi podařilo přesvědčit mého kamaráda, mimochodem zarytého fanouška Star Trecku, aby se mou navštívil předpremiéru nového filmu ze světa Star Wars, Rogue One. Po zkušenosti z premiéry epizody 7, o které si dodnes myslím, že měla být spíše parodií, jsem se rozhodl znovu neriskovat půlnoční premiéru. Musím zároveň přiznat, že po shlédnutí snad všech trailerů, jsem přímo hořel naivní nedočkavostí. Velké riziko následného zklamání jsem omlouval tím, že už trailery na Rogue One byly lepší než celá epizoda 7.

Známá mise s neznámým průběhem
Příběh filmu byl avízovaný dlouho dopředu. Film těsně předchází staré, dobré epizodě 4 a bylo jasné, že půjde o to, jak se rebelové dostali k plánům hvězdy smrti a jak mohlo Impérium udělat takovou fatální chybu, že nechala ve vesmírné stanici díru, jejíž zásah zničí epickou řetězovou reakcí nejmocnější bitevní stanici galaxie. Vzhledem k těmto informacím, jsem čekal, že celý film, podobně jako epizoda 7, bude od začátku předvídatelný po všech stránkách. Ale není tomu tak! Ačkoliv všichni víme, jak celá mise dopadne, její průběh můžeme jenom těžko předvídat. Když se nad tím trochu zamyslím, musím si položit otázku, jestli právě to není jedno z největších kouzel Star Wars. Proč bychom jinak všichni chodili na epizody 1, 2, 3, vždyť i u těch všichni dopředu věděli, jak to všecko skončí.

Zdroj: Disney

Konečně zajímavý rebelové
Dalším nesporným plusem, alespoň pro mě je, že jsem konečně pochopil, v čem by mělo tkvět kouzlo rebelské aliance. Na konci filmu jsem si dokonce myslel, že zvážím kolaboraci od Impéria k Rebelům.
Akce ve filmu jsou napínavé a dobře se na ně kouká, vypadají Star Warsově! Tvůrci nám dokonce konečně nabídli novou planetu s jinými klimatickými podmínkami. Kdo by čekal další zběsilé šermování se světelnými meči, ten bude také překvapen. Film spíš připomíná válečný snímek typu: Zachraňte vojína Ryana. Dokonce to není ani film, který by byl pouze o akci, jako např. většina marvelovek z poslední doby.

Souhrnný názor
Suma sumárum, je to uvěřitelné, má to dobrý příběh, skvěle to vypadá, baví to, překvapí Vás to, dokonce Vás film i dojme. Samozřejmě, nějaké chyby by se našli, např. že se Rogue One nejmenuje epizoda 7, hvězdná loď z počítačové hry, která se odehrává cca 3000 let před epizodou 1, ale celkově klady výrazně převyšují zápory. Je to něco nového a přitom jsou to skutečné Star Wars. Osudy hrdinů Vás vezmou za srdce a to i když Vám nejsou přímo sympatičtí. Už vidím zástupy fanoušků cynického, přeprogramovaného imperiálního droida. A dalším obrovským plusem je, že film by mohl bavit i fanoušky, kteří nejsou zrovna extrémně zběhlí v příbězích jedné předaleké galaxie…
P.S.: Nutno podotknout, že je to dost možná spojené s tím, že s filmem neměl nic společného J.J. Abrams.

Subscribe
Upozornit na