Všechno nebo nic – recenze

Na mezinárodní snímek (Česko, Slovensko, Polsko) z roku 2017 mě upozornil kamarád – gay. Nečekala jsem nic, než komediální praštěnou kratochvíli, jenže nakonec jsem v tomto „filmu pro ženy“ našla i něco navíc. Abych trochu objasnila, proč jsem snímek na žebříčku svého hodnocení postavila výš, než kam ho zapasoval většinový názor a recenze profesionálních kritiků, musím ještě uvést, že sama jsem svobodná matka.

Příběh dvou kamarádek – nezadané Vandy, rozvedené maminky Lindy a jejich gay přítele Eda, je tedy pro mě směsí reálných pocitů, pohnutek i obyčejného lidského tápání a hledání, je odvyprávěný s vtipnou nadsázkou i kapkou nezbytné nostalgie. Herecké výkony (Táňa Pauhofová, Klára Issová, Ľuboš Kostelný, Michal Zebrowski, Paweł Deląg …) jsou téměř ve všech polohách uvěřitelné. Některé situace jsou sice přirozeně akcentovány v rámci daného žánru k hranici až absurdních náhod nebo načasování – to ale přece ke komedii patří. Zdánlivá prvoplánovost je z mého pohledu vyvažována sekvencí komplikovaného vztahu Lindy s developerem Jakubem, který je pro hlavní hrdinku a posun příběhu zásadní, a naprosto opravdově, byť předvídatelně, bolestný. Děj se odvíjí poměrně svižně, nejsou v něm liché ani vyloženě zbytečné pasáže.

Občas je tomuto filmu vyčítán nedostatek originality (žádný přínos), ale ruku na srdce – neklade si za cíl přinést něco objevného, vést nás k hlubokomyslným úvahám ani nastolit nějakou vážnou filozofickou debatu. Má zabavit, rozesmát a vnést trochu nadhledu na životní karamboly, které v různých obměnách provázejí každého. A šťastný konec pro všechny? V životě to občas chvíli trvá, a někdy nepřijde vůbec. Ale v komedii? Tam je přece jednoznačně na místě. Takže chcete-li se prostě pobavit, zasmát a chvílemi i malinko zasnít (nebo i zamyslet) – směle do toho. Z mého pohledu tento film není špatná volba ani ztráta času.

Subscribe
Upozornit na
guest