Recenze Star Wars 8

14.12. se do kin dostala nová epizoda dnes již kultovních Star Wars, zřejmě nejočekávanějšího filmu roku 2017. Režie a scénáře se tentokrát ujal režisér Rian Johnson, J.J. Abrams se na filmu podílel pouze jako producent. A hvězdným válkám to rozhodně prospělo. Oproti nezáživné, nic neříkající a nic nového neukazující epizodě 7 je epizoda 8 pravý opak. Spousta nových zvířátek, nová planeta, pro Star Wars i konečně nová zápletka.
Poslední z Jediů je nejdelším filmem z jedné předaleké galaxie. Objevuje se v něm několik nových postav. Prospívá to ovšem filmu? V ději se objevuje několik úplně zbytečných dějových linek a ještě zbytečnějších postav. Akční záběry vypadají dobře. Hudba Johna Williamse je úchvatná a najde se v ní i něco nového. Kostýmy se posunuly k lepšímu, star warsovějšímu. Uniformy prvního řádu pravděpodobně navrhoval Hugo Boss (firma za druhé války produkovala uniformy SS). Hlavní postavy ze sedmičky se konečně někam trošku posunuly, ale stále se ani zdaleka nemohou rovnat původním hrdinům a zajímavějšími byli hrdinové prvních 3 epizod. Zkrátka a dobře, nové postavy v nejnovějších Star Wars nejsou nic moc, některé jsou dokonce úplně do poslední tečky zbytečné.

Zdroj: Disney

Herci
Herecké výkony představitelů hlavních hrdinů se od minulé epizody posunuly. Ne vždy je tomu ovšem dobře. Daisy Ridley, představitelka Rey, se naučila pár nových výrazů a postojů, takže tady je to určitě posun k lepšímu. John Boyega alias Fin se za poslední dva roky zlepšil ze všech nejvíc. Jeho nezáživná a nudná postava ze sedmičky se zejména díky jeho hereckému výkonu posunula někam úplně jinam, Fin diváky baví a zajímá, bohužel právě jeho dějová linka je tou úplně nejzbytečnější ve filmu. Poe Dameron/Oscar Isaac má více prostoru, ale je úplně stejný. A na konec Kylo Ren, kterého hraje Adam Driver. Ten byl ze všech nových, hlavních postav/herců v sedmičce tím nejlepším. Bohužel, v osmičce je tím nejhorším. V celém filmu vlastně pouze brečí (doslova), nebo se vzteká tím, že brečí (také doslova). To je velké zklamání pro fanoušky Kylo Rena, potažmo i samotného herce, ačkoli, jeden světlý moment ve filmu má.

Děj
Tvůrci slibovali, že film nabídne hned několik nečekaných zvratů. Na rozdíl od epizody 7 to dodrželi. Hned několik událostí opravdu překvapí. Škoda pouze je, že některé z nich překvapí nepříjemně. To se týká především úvodu a konce snímku, něco je úplně zbytečné a něco tak nevěrohodné, že ještě několik minut divák přemýšlí o tom, jestli náhodou nejde o parodii. Vtipné momentky jsou bohužel pouze srandovní a ploché. A celý film je o dobrých 45 minut delší, než by mu slušelo. To je asi tím úplně největším hříchem filmu. Méně je někdy více. Absolutně nepochopitelným je potom rozmělnění děje dalšími a dalšími, hlavními postavami, které nejsou ničím zajímavé a diváka na plátně vyloženě obtěžují. Zkrátka, když už Vás konečně zaujme jedna z hlavních postav, stejně se o ní nic moc nedozvíte, protože se na obrazovce musí objevit dáma s růžovými vlasy, obtloustlá a zmatená asiatka, do toho na nás mrkne někdo, kdo se sice ve star wars už objevil, ale asi tak na 2 minuty a ukázat se musí i neznámý důstojník Prvního řádu. Teprve potom se vrátíme k hlavním hrdinům. Další chybou je časování. Zatímco Luk Skywalker trénoval, aby se stal Jedim několik let, podobně jako před ním jeho otec, Rey na to stačí tři dny. I přes to děj filmu zanechává pocit, že na tom něco je.

Závěr
Rozhodně lepší a Star Warsovější epizoda, než jakou byla sedmička. Našla by se spousta chyb a spousta věcí, které by se daly zlepšit a vypustit, přes to všechno je Poslední z Jediů záživným filmem s překvapujícími momenty, krásnými efekty a záběry. Bohužel, děje se toho ve filmu zároveň tolik, že se vlastně neděje nic. Je to nové a zajímavé, režisér se zcela stoprocentně v několika věcech inspiroval u her Star Wars: knights of the old republic, dějově i pojetím a to je určitě to nejhezčí z filmu. Nicméně, takhle měla vypadat epizoda sedm a ne osm. K deváté epizodě by se do režie měl vrátit J.J. Abrams a po konci této trilogie je ohlášena hned další trilogie, takže všem fanouškům Star Wars, ať Vás provází síla.

One Response

1. Pingback: Recenze Star Wars 9 – napohled.cz 18 srpna, 2020

Komentujte článek